Právě je pát 01. lis 2024 4:31:41

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: postrehy z KTM TnT Sachsenring
Nový příspěvekNapsal: pon 25. kvě 2009 11:38:28 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 23. dub 2009 19:14:22
Příspěvky: 480
...sachsenring. Horska draha potiahnuta perfektnym asfaltom. Pre zaciatocnika peklo, pre skuseneho raj. Skvely profil trate zarucuje zabavu na kazdom metri. Prva opatrna jazda s instruktorom na novych gumach BT-016 od Bridgestonu, postupne zvysovanie rychlosti a naklonu, prve skrtnutie sliderom na bote, silikon na gumach odrany, gumy zahriate, istota a sebavedomie rastie. Predbehnem dve levasa, radim sa za instruktora. Zacinam ho trosku tlacit, hned pochopi a zrychluje, parada. V najlepsom konec prvej jazdy.
Adrenalin, endorfin, svet je krasny. Gumy kraaasne zajete, velka radost. Vzhladom na schopnosti svojej Suzi slavnostne menim meno. Uz to neni Silvinka, ale Svist!

Dalsia 20minutovka, sedlame novy supersport od KTM - RC8 R, dvojvalcovy 170konovy tatos.
Prvy pocit z moto - neuveritelne lahucko ovladatelny stroj. Brutalny nastup krutaku a vykonu pri akomkolvek zaradenom stupni. Brzdy zastavuju stroj uz len pri pomysleni, Brembo Monoblock je neprekonatelny. Gumy zahriate behom pol kola, Super Corsy od Pirelli su proste skvele. Prve smelejsie naklony, iskry zo sliderov lietaju, prve nesmele vyklopenie kolena, chyba aspon meter k asfaltu. :))
Po par kolach mam sebavedomie na maxime. Tlacim instruktora a ide do tuheho. Chlapik zacina v zakrutach lamat az na koleno, pri vyjazdoch mierne zdvihat predne kolo. Taham certa za chvost, ale varovny alarm v hlave vypnuty. Zakruty kruzim vo vacsej rychlosti nez obvykle, za apexom uz taham za heft, myslim na highsidera, ale nastastie klud a gumy drzia jak pribite. Na rovinkach zvysujem rychlost razantne, strach som stratil dva kilometre dozadu. Hlava sa cisti, je tam iba plan trate, instruktor predomnou a ovladanie moto. Vsetko ostatne je v uzadi. Z lyziarskeho svahu letim jak indiansky sip, kacirek sa blizi ukrutne rychlo, monoblocky bojuju s vahou, predne kolo v maximalnom gripe, klopim do rychlej lavej a valim dalej. Na cielovke tocim mrchu az do obmedzovaca, kryjem sa za kapotaz a nechapem tu ukrutnu akceleraciu. Brzdim az na zaciatku kuzelov. Vidim blazna jak zas dava koleno a mierne sa vzdaluje. Mierne zvysim (pre mna smrtelne) tempo a kompletne vypinam pud sebazachovy.
Vydrzal som ten napor dva a pol kola. Pod Audi mostom idem neskoro na brzdy, jazdecka chyba, vylet na travu a okamzity pad v kacirku. Nastastie som ubrzdil hodne a len som si tam ustlal. Moto dalej pojazdna, len radicka ohnuta. Vraciam sa do boxov, o moto sa nikto nestara, cely staff sa ma len ustrasene pyta, ci som v poriadku a ked vidia, ze radostne poskakujem a nic mi neni, tak sa uz smeju a zbezne mrknu na skody. Lava kapotaz obrusena, plna kamienkov, radicka na vymenu. Spoluucast podpisana, plastova karticka z banky sa naduva a protestuje, ale za chyby sa plati. A tato zato stala, lekcia na nezaplatenie so stastnym koncom (pre mna :)).

Po jazde dlha pauza, obed, motame sa boxami, kecame s ostatnymi, obdivujeme okruhove stroje amaterskych fanatikov. Velku uctu si zasluzi starsi pan bez lavej nohy na usposobenej R1 s radickou vpravo. Zabehnem za instruktormi s prosbou o rady a tipy, pretoze mam nedobry pocit z brzdenia, motorky sa mi vlnia pod zadkom, nestabilne sa krutia. Instruktor mi to hned objasni: "It's you!" :). Takze mi radi miernejsi nastup a postupne pridavanie brzdneho tlaku, ziadne prudke hamovanie od zaciatku. Takisto plynuly prenos vahy a jemne podradovanie spravia svoje.
Ucinok sa dostavuje hned v dalsej jazde, ked skusam limity Svistika. Casom spomalujem a viac sa venujem presnej a plynulej jazde. Strach z osudnej zakruty mizne, najazd uz mam vychytany, da sa letiet v kalupe bez problemov. Nenechavam sa vyprovokovat letcami okolo, co si zo mna robia staticku prekazku a dalej sa venujem pilovaniu jazdeckej techniky. Naklon na gumach je az na hranu, slidery aj s podrazkou odrane o pol centi. Premyslam o kupe prepacka, alebo aspon posunutia stupacky vyssie a dozadu. :)))
Jazdu v klude dokoncim s dobry pocitom a tesim sa na grandiozne finale - SuperDuke R.

SuperDuke je specificka masinka. Nema kapotaz, takze na cestovanie nevhodne. Vykonu ma plno, neni to pre zaciatocnika. Do zakrut sa poklada nadherne, presne a stabilne. Zistujem, ze ta zaclonova tyc miesto riaditok mi vadi, ale zvykam si a adaptujem sa. Prvy najazd do cielovky, otvorim heft, podomnou vybuchne naloz a vsetky tie blaznive kone z Mattighofenu sa daju do cvalu. Drzim sa tej blaznivej zaclonovej tyce, napor vzduchu mi lepi helmu na noc, zdesene pod casomierou ku koncu cielovky zatvaram plyn a udivene brzdim a pokladam do prvej pravej zakruty. Ta masina je zabavna! Dalsiu tiahlu pravu do kopca vysadam, koleno vyklopene, skrtam stupacku, tlamu otvorenu a hulakam do helmy od radosti. Ziskavam istotu v ovladani a jazdu si uzivam, nic uz nehrotim, svoje moznosti poznam, vychutnavam si oblubene zakruty (specialne lava do kopecka pred cielovkou je proste srdcovka). Endorfin na maxime, valim cielovkou, tocim styrku a vychutnavam si ten priliv sily. Ta masina je hrozny kulervac. Streetfighter do ulic!

Ked to vsetko skonci, postupne analyzujem, co sa to vlastne udialo. Analyzujem zazitky, krizove momenty a kategorizujem nadobodnute skusenosti. Pristup KTM bol uzasny. Skvele zorganizovana akcia bez akychkolvek stresov, dohadov a hadok. Prislovecna nemecka uchylnost na presny casovy harmonogram bola v tomto pripade vyhodou. Ochotni servisaci mi prezuli stare zlepene 6rocne hadice za nove poriadne gumy za lepsiu cenu nez v akomkolvek pneuservise. Pomohli s nastavenim podvozku zdarma. Pokecal som este o technickych detailoch, odovzdal dve Svijany ako podakovanie a mastil na jazdy. Track'n'Test je skvela prilezitost ako si moze kazdy motofanusik zajazdit na okruhu s instruktorom a zaroven vyskusat oranzove peklostroje. Pridavam sa do mailinglistu a tesim sa na dalsiu akciu, pretoze toto si clovek nemoze nechat ujst. ;)

_________________
...-> Svist SV1000SZ -> ... -> KTM RC8 R


{ SHARE_ON_FACEBOOK } { SHARE_ON_TWITTER }
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: postrehy z KTM TnT Sachsenring
Nový příspěvekNapsal: pon 25. kvě 2009 11:58:14 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08
Příspěvky: 3115
Bydliště: AMD Brno
mmmm... what a day! Tak to má bejt, tomu říkám nadšení! :thumbsup:

_________________
fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: postrehy z KTM TnT Sachsenring
Nový příspěvekNapsal: pon 25. kvě 2009 12:07:55 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
Tyjo tak to musela být dávka adrenalinu :thumbsup: super :thumbsup:

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: postrehy z KTM TnT Sachsenring
Nový příspěvekNapsal: pon 25. kvě 2009 13:41:27 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 23. dub 2009 19:14:22
Příspěvky: 480
jo nejte, uz ti zacinam rozumet, preco sa venujes brnenskemu dromu a prestaval si gixero na Kruzitko :)
ten okruh je proste uplne o niecom inom
plne sa clovek venuje stope, apexom, brzdnym bodom a dokonalej symbioze s motorkou 8-)
netreba sledovat bordel na ceste, protiiducich exotov, panov v klobuku a ine rusive vplyvy ...
... dalsia akcia na plane je jednoznacne motoskola v moste a nasledne v brne

adrenalin ... no, vecer som hodinu nemohol zaspat aj ked som bol utahany jak kotatko, bo mozog nechapal, co sa tu kurva dialo :D

_________________
...-> Svist SV1000SZ -> ... -> KTM RC8 R


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: postrehy z KTM TnT Sachsenring
Nový příspěvekNapsal: pon 25. kvě 2009 13:53:01 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08
Příspěvky: 3115
Bydliště: AMD Brno
Vo tom žádná chlape! Za ty prachy to stojí! A vidíš, rozsekal ses, trochu to rozdejchal a tradá na další ježdění... a nejlepší na tom je, že to nikdy nekončí. Na silnici to po čase omrzí, protože tam jsou ty limity velký a hotovo... na dromu ne, mám dojem, že je ten adrenalin stále čím dál větší, jak postupně zrychluješ. Navíc často super parta a vůbec....

Jinak co se motoškoly týče, udělám tu malou reklamu ActionBike agentuře, se kterýma jsme byli jezdit teď ve středu. Mrkni na jejich stránky, pojede se jak Brno, tak Most. Já sice žádnou školu neměl, ale kluky, co tam vyučujou, trochu už znám a Ewans si jejich vyuku nemohl vynachválit. Navíc je to levnější a víc si zajezdíš a ve skupině nebudeš s dalšími deseti, ale max v šesti lidech, takže zcela individuální přístup. Však mrkni do vlákna vedle (nabídka okruhového ježdění).

_________________
fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: postrehy z KTM TnT Sachsenring
Nový příspěvekNapsal: pon 25. kvě 2009 22:25:55 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 24. kvě 2008 23:42:46
Příspěvky: 1804
Bydliště: Štěchov
pěkně kufor :good: to musel být zážitek mít pod sebou RC8 R :shock:

_________________
Začalo to 05 jednoskokem -> potom dlouho ČZ 175 -> pak modré SV650S -> a teď eruška


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: postrehy z KTM TnT Sachsenring
Nový příspěvekNapsal: stř 27. kvě 2009 13:01:28 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 23. dub 2009 19:14:22
Příspěvky: 480
@nejt
jasne, kuknem na actionbike a ak bude sedet termin, tak idem do toho ;)
ak s nimi mate skusenosti, tak neni o com

@shorty
no ja som motolama, luzer najvacsi, ale ta RC8 R chyti za srdce kazdeho
je to strelba jak blazen, ale da sa s tym aj v klude, len treba jemne s plynom, bo je to fakt citlive
odporucam vyskusat pri prvej prilezitosti ;)

uz sme si predbezne dohodli akciu na september do madarska, pannonia ring
mrknite na http://www.raceorange.com
ak sa niekto pripoji, budeme len radi ;)

_________________
...-> Svist SV1000SZ -> ... -> KTM RC8 R


Naposledy upravil kufor dne stř 27. kvě 2009 13:27:09, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: postrehy z KTM TnT Sachsenring
Nový příspěvekNapsal: stř 27. kvě 2009 13:12:43 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08
Příspěvky: 3115
Bydliště: AMD Brno
Na Pannonii se chci hrozně podívat, prý se tam každej hrozně zlepší, jak je to náročná trať... ale ty bys jel po vlastní ose, co? Já potřebuju zlanařit někoho s dodávkou nebo vozejkem. Z Brna je to cca 250 km, což je těžká pohoda.

Jinak RC8 R je prý už úplně jiná liga než RC8... ty úpravy ji prý konenčně pošouply na tu úroveň, kdy se o ní dá říct, že je to bike jak hajzl a nemá žádnou evidentní a zásadní chybu (oproti RC8). Chtěl jsem si ju hrozně letos vyzkoušet, ale přišel jsem s křížkem po funuse a všechny už byly na Orange day v Brně zamluvený. Takže až příští rok...

Osobně ještě moc nevím, jestli to Brno s ActionBike s vámi v červencu zvládnu, protože se mě rýsuje účast v CEC2 na všechny závody a den před tou akcí a ActionB. se jede závod v Mostě, kterej nově přibyl. Bude to mazec tohle celý utáhnout, kdybych se ale na CEC vykašlal, určitě pojedu s vámi, s ActionBike nebyl jedinej problém, naopak.

_________________
fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: postrehy z KTM TnT Sachsenring
Nový příspěvekNapsal: stř 27. kvě 2009 13:26:01 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 23. dub 2009 19:14:22
Příspěvky: 480
nene, praveze pojdeme s dodavkou abo vozikom, bo po vlastnej ose z prahy by to bolo o drzku
vyrazili by sme o den skor, nak po praci
do mesiaca nak zistime ucast a potom dam vediet jak by to bolo s odvozom tvojej moto pripadne
...teda ak mas vazny zaujem :)

holt, vsetko sa stihnut neda, ale CEC2 stoji zato, takze lahke rozhodovanie :cool:

_________________
...-> Svist SV1000SZ -> ... -> KTM RC8 R


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: postrehy z KTM TnT Sachsenring
Nový příspěvekNapsal: stř 27. kvě 2009 14:03:59 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08
Příspěvky: 3115
Bydliště: AMD Brno
no já se hlavně musím rozhodnout, jestli CEC finančně vůbec utáhnu, o ničem jiným to není...

No pokud bys bral vozík, to bych pak určitě odvoz bral! Takže budu čekat na tvou message ;)

_________________
fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz