inkviz - souhlasím, kvůli výkonu ne, litra jsem chtěl kvůli tomu šílenýmu krouťáku, který má mimo jiné gixero K5 nejvyšší ze všech 4V superbiků. Prostě mám dojem, že s ní můžu všechno... jak brumlat někde ve 3.000 ot. pohodlně po městě (mimochodem ve městě je to s ní lepší než s SV!), tak někde ve 12 tis. na okruhu. 750 už přece jenom musíš trochu honit, protože toho ve spodku tolik nemá, alespoň takhle o tom borci píšou. Co se čitelnosti a hravosti týče, to nemůžu porovnat, bo jsem na 750 nejel. Ale vzhledem k prakticky totožné váze i rozměrům jako u litru ten rozdíl zas až tak velký nebude....
A vůbec, shodou okolností v prosincovém čísle MH vyšel zajímavej článek (včera před spaním jsem na něj narazil)... skenovat se mi to nechce a nebylo to tak dlouhý, takže vybrané dvě kapitolky sem přepíšu. A OT to nebude, píše se tu i o RSV. Je to teda spíš pro pobavení, ale když už se tu ty motorky řeší... proč ne? Každého milovníka (nebo vlastníka) daného biku tohle čtení určitě pohladí po duši.
"Téma KRVELAČNOST
Chcete zažít úplně to nejbrutálnější svezení, chcete zajít až za hranice, který si ani nedokážete představit? Zajímají vás motorky, na kterých není problém vymlátit si lautr všechny zuby? Jste tak trochu šílenci?
Dnešní „rating“ přináší sedm největších šíleností, které naši hoši v redakci na motorkách kdy zažili. Zlo na dvou kolech + děs, který dokážou vyvolat při neopatrným zacházení. Mnoho z toho už ani nelze popsat slovy. Motorky určený (teda podle nás) pro ty největší psychopaty - anebo spíš pro lidi, kteří vážně nevědí coby!
Možná s námi nebudete úplně souhlasit, ale my si stejně budeme stát za svým. Na ničem krvelačnějším jsme se nikdy nevezli. Vlastně by se to dneska mohlo klidně jmenovat: "O sedmi statečných", že jsme vůbec našli odvahu se těmhle zloduchům postavit.
Přehlídka motocyklové nevyzpytatelnosti tedy právě začíná. Doslova se otevírají brány pekelné. A my pro úplnost znovu dodejme - výběr motorek do rubriky je určen tím, že jsme na nich někdy v historii MH jezdili!
Zprostředkováváme jen autentický zážitky. Předkládáme je navíc jednoduše, dnes hlavně proto, abyste i vy měli ánunk o tom, jak šíleně zběsilé dokáže někdy být tohle "motorkaření".
V sedmičce se nachází BMW K1200R Sport, KTM Superenduro, Suzuki B-King, KTM Superduke, Moto Morini Corsaro a.... APRILIA RSV1000R (poslední produkční rok 2V) a SUZUKI GSX-R1000 !K5!
#5 APRILIA RSV1000R - italský žehlící prkno
Krásná sportovní motorka s dvouválcovým motorem. Fešanda. Taková hranatá, "nabručená". Už od pohledu ji jasně zařadíte do šuplíku "láska". Cvrknu do startéru a už se z toho hrne ten nenapodobitelný sound (s Arrowama ještě o level dál). Okamžitě si připadám jak v depu závodnických kluků milujících třídu superbike. Jsem drak - a jsem tady jen já a tahle Majle. Uf, jenomže stačí málo a dostaví se vystřízlivění. Hned jak nasednete - zadek je jako posazený na kusu nehoblovaný fošny, mezi koleny masivní nádrž a všechna váha na rukách. Najednou si připadám jako brouk chrobák, hovnivál. Tak tohle zažije každý a nemusí to být zrovna cvalík-knedlíkář.
Tak, ale rozjeli jsme to, tak ať už se to řácky hejbe po silnici. Teda objektivně řečeno, spíš poskakuje mezi hrbolama! Protože naše tuzemská síť komunikací nebyla pro tuhle atrakci vymyšlena! A že je 143 koní jen takový slabý čajíček? (no chlapci, probuďte se) – ta bestie tahá za jezdcovo zápěstí jak smyslů zbavená, je dravá, je rychlá – a budete muset hodně krotit svý emoce, abyste ve zdraví dojeli alespoň z Košíř do Motola
Ale i na to se dá zvyknout – a taky se do ní časem absolutně zamilovat. Sice nikdy nikoho nesvezete, ale to neva – to je nutná daň. A pak už to přece musí přijít! Motorka je „osahaná“, jezdecká pozice zažitá. Rychlost vzrůstá, teď už vás nemůže čekat nic jiného než závodnická trať! Šup do Mostu a tradá na „full-gas“ směr vracák. Motorka se vzpíná, akce „brzdění motorem“ nahání kolem podřimujícím kraťákům strach (zde by se vyplatila k časáku příbalová audiokazeta). A pak ping… ve třetím kole chyba. Hodil jsem to o jeden kvalt níž, pod zadkem mi vybuchla sopka, jako když vás zespodu nabere na rohy beran. Let vzduchem, nic jiného už nezbývá, tohle nejde ustát. Což je zákonitý, protože se jedná o mašiny, u kterých se neodpouští žádná chyba.
PROČ ANO – dvouválec – zvuk – super cena – krásnej stroj – horské dráhy na youtube? Jen heřmánkový čaj!
#2 SUZUKI GSX-R1000 K5 – best bike of all time
Nechceme a nebudeme se opakovat. Tohle byla a asi už navždy zůstane nejlepší a nejdivočejší motorka, na který jsme kdy jeli. Maximálně ovladatelná a přitom už od volnoběhu jasně přemotorovaná. Lehká, svižná, zábavná.
Navíc výjimečně dobře ergonomicky udělaná. I když je to supersport, každý se na ni poskládá. Problémy nastanou až jinde. Mastíte to u vás za vesnicí na trojku vlastně na nulový otáčky, a ona se ta splašenost klidně sune až někam ke stočtyřicítce, a to jste vlastně ještě ani pořádně nepřidali plyn. Řadový čtyřválec, litr, skoro dvě stovky koní – co jinýho taky očekávat.
„Je to motorka přesně na tři dny“, řekl tehdy náš kamarád Honzis, „a pak ji musíte buďto vrátit, anebo se na ní zabít…“ A to je sakra pravda. Protože jak přibývá vyježděnosti (tedy otrlosti), tak se přivolávají trable a zapeklité chvilky. A teď nekoukejme na to, že vám bude Carlos vyprávět, že se mu to na dálnici postavilo ve 230 na zadní a že neexistuje na planetě zábavnější pocit
On i daleko „lidštější“ styl ježdění dělá na týhle motorce z hodných počestných lidí gangstery!
Ale bohužel, to vše je vlastně zapomenuto. K5 se už dnes nevyrábí, v následujících letech přece jen došlo na nějaké kompromisy. A tak se nechejme překvapit, co kucí japonský vymyslí s touhle legendou na rok 2009 – u představení novinky jsme už byli, a vůbec to nevypadalo, že by na tom mohlo být něco ošizený
PROČ ANO – nejdivočejší mazlík, jakého jste kdy měli – ale je tu pohodlí a celková čitelnost motorky – takže zbývá jen udržet emoce a neudělat z toho hned čtvrtý den po koupi rohlík!"
... kudla, možná jsem to měl přec jen radši oskenovat...