Čau, mám podobný problém. Padlo mi to loni v září, v minimální rychlosti, přesně jak tu píší ostatní, lehla spíš na mě než na zem. Škody nula nula nic, odřený padák, prasklá řadička, malinká prasklinka v budce blinkru. Mám padáky od Rutana, který je dodává s prodlouženou závitovou tyčí montovanou skrz motor. Jak jsem to položil, zřejmě se nahoru dostal někudy olej. Tehdy mi z toho vyteklo malé množství, bál jsem se, co motor, ale vzhledem k tomu, že po utření už toho oleje tolik nevzlínalo, neřešil jsem to. Nicméně problém mám s tím, že to nepřestalo ani po roce od toho pádu. Sice toho oleje není tolik, ale něco se tam přeci jen za pár dní objeví. Dřík šroubu od padáku a hřib padáku uvnitř jsou mastné.Myslel jsem, že se to časem vypálí ten nateklý olej, ale evidentně ne. Motor je podle mého OK, protože se nijak nezhoršuje, resp. nemění. Kdyby bylo něco s blokem, tak předpokládám, že by to teklo o mnoho více a určitě by se to zhoršovalo. Ještě mě napadlo, že originální tyč skrz motor, kterou jsem vyměnil při montáži padáků za závitovou tyč od Rutana dodanou spolu s padáky, neměla závit po celé délce, ale jen na koncích. Není náhodou někde v tom otvoru, kudy tyč prochází, nějaký gumový těsnění/kroužek, který těsní právě když je v něm hladká tyč? Čili když tam hodím tyč se závitem, netěsní to tak dokonale, a v příp., když nateče olej nahoru třeba právě při převrácení, tak se ten olej postupně závitem na tyči dostává ven??? Protože od doby montáže padáků až do toho lehu nic nikde nebylo.... Dík za rady a postřehy.
|