Právě je pát 03. kvě 2024 14:02:26

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 161 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Měkká přední vidle
Nový příspěvekNapsal: ned 18. kvě 2008 14:42:13 
Offline
záklaďák

Registrován: stř 14. kvě 2008 17:25:11
Příspěvky: 369
Co s tim?je to hrozně měkký i přesto že je nastavená na maximalni tvrdost. Chtěl bych dosáhnout tvrdosti supersportů tak asi vyměnim pružiny?!máte s tím někdo nějakou zkušenost?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Měkká přední vidle
Nový příspěvekNapsal: ned 18. kvě 2008 14:55:52 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
jo, já to mám udělaný
zabýváme se tím ve vlákně "nastavení tlumičů"
pak to tam přesunu... pročti si to a pokud ti to nebude jasný, nebo se budeš chtít zeptat, tak napiš...

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Měkká přední vidle
Nový příspěvekNapsal: pát 23. kvě 2008 15:31:49 
Offline
záklaďák

Registrován: čtv 01. kvě 2008 13:30:28
Příspěvky: 57
ja som pruziny menil + hustejsi olej som dal ale nespravilo to to co som ocakaval takze si myslim ze 10mm podlozka a hustejsi olej spravi to iste co pruziny.
jedina vyhoda vymeny je ked menis za progresivne ale otazne je ci ti to za tych 100-120 eur stoji. ja bych ti radil skusit tu podlozku a potom skusit nekoho kto ma aj pruziny a porovnat si to.

_________________
SV 650S 2000. Akrapovic koncovka. 15/47 prevod, Dunlop D208. Photos and videos: http://www.victim.sk


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Měkká přední vidle
Nový příspěvekNapsal: pát 23. kvě 2008 17:58:19 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
theruck píše:
ja som pruziny menil + hustejsi olej som dal ale nespravilo to to co som ocakaval takze si myslim ze 10mm podlozka a hustejsi olej spravi to iste co pruziny.
jedina vyhoda vymeny je ked menis za progresivne ale otazne je ci ti to za tych 100-120 eur stoji. ja bych ti radil skusit tu podlozku a potom skusit nekoho kto ma aj pruziny a porovnat si to.

a co jsi od toho čekal?
Podložka neudělá nic jinýho než zvýšení předpětí pružiny, to s tuhostí nemá nic společnýho...
Navíc střílet tloušťky od oka není zrovna nejlepší, nebo to máš vyzkoušené? Na nový model je pro 85kg jezdce ideální 5mm podložka a napínáky na maximum. U starýho modelu předepínáky nejsou, takže to musíš udělat empiricky..
Jakej hustější olej jsi tam dal?

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Měkká přední vidle
Nový příspěvekNapsal: pát 23. kvě 2008 19:53:16 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
popiSV píše:
theruck píše:
ja som pruziny menil + hustejsi olej som dal ale nespravilo to to co som ocakaval takze si myslim ze 10mm podlozka a hustejsi olej spravi to iste co pruziny.
jedina vyhoda vymeny je ked menis za progresivne ale otazne je ci ti to za tych 100-120 eur stoji. ja bych ti radil skusit tu podlozku a potom skusit nekoho kto ma aj pruziny a porovnat si to.

a co jsi od toho čekal?
Podložka neudělá nic jinýho než zvýšení předpětí pružiny, to s tuhostí nemá nic společnýho...
Navíc střílet tloušťky od oka není zrovna nejlepší, nebo to máš vyzkoušené? Na nový model je pro 85kg jezdce ideální 5mm podložka a napínáky na maximum. U starýho modelu předepínáky nejsou, takže to musíš udělat empiricky..
Jakej hustější olej jsi tam dal?

U modelu 2002 sou ;)

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nastaveni tlumičů...
Nový příspěvekNapsal: pát 23. kvě 2008 21:02:38 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
hlavně, ty předepínáky jsou tam pro korekce předpětí při změně zatížení...

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nastaveni tlumičů...
Nový příspěvekNapsal: sob 24. kvě 2008 1:48:49 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
Jasny no, ale zalezi asi jak uz sou opotrebovany, pac ja sem je mel nastaveny na svou vahu a ty ses docela divil jak je mam mekky, od te dobi stim docela laboruju a pritvrduju :-D pres zimu tam dam taky podlozky

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nastaveni tlumičů...
Nový příspěvekNapsal: sob 24. kvě 2008 13:03:01 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
Jimbo píše:
Jasny no, ale zalezi asi jak uz sou opotrebovany, pac ja sem je mel nastaveny na svou vahu a ty ses docela divil jak je mam mekky, od te dobi stim docela laboruju a pritvrduju :-D pres zimu tam dam taky podlozky

měkký je máš protože ty pružiny mají menší tuhost, čemuž podložkama nepomůžeš. Tože ti tak extrémně zajíždí kluzáky do trubek za krátkej čas je dúsledek nízdé viskozity oleje...
Pokud dáš podložky, tak musíš laborovat s odskokem, aby měl možnost 30-35mm kluzák vyjet...
Popisoval jsem to tu pro a.m.b.r.y., kterej s tímto taky zápasil a přehnal to, takže měl minimální odskok...
Zkus mu napsat, na kolik má teď nastavenej odskok, kolik má kg a jak tlustý podložky tam teda má...

Ale úplně nejlepší je, kryž si změříš svůj odskok.
dáš na trubku stahovací elektrikářskou sponku,přitáhneš ji a posuneš až k prachovce. Opatrně sedneš na mašinu, trochu se na ní avrtíš, jako kdyby jsi jel, kluzáky ještě pár mm zajedou a tu pásku posunou po trubce nahoru...
potom slezeš a zvedneš mašinu aby přední kolo bylo ve vzduchu. změříš vzdálenost od prachovky k pásce. pokud bude větší než 35mm, tak tam dej podložku o tloušťce ,,X= naměřená vzdálenost - 35mm,,
Pokud by ale vzdálenost byla cca 30-35mm tak tam nic nedávej...
Olej můžeš dát tak jako tak... klidně 20w
Návod na výměnu je v PDF u mě v galerce...

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nastaveni tlumičů...
Nový příspěvekNapsal: sob 24. kvě 2008 14:15:56 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
Jasny takhle nejak sem si predstavoval ze to udelam, kazdopadne diky za rady, stou el. paskou je to vychytany :thumbsup:
20W je jasna volba ;)

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Měkká přední vidle
Nový příspěvekNapsal: ned 25. kvě 2008 21:48:58 
Offline
záklaďák

Registrován: čtv 01. kvě 2008 13:30:28
Příspěvky: 57
popiSV píše:
theruck píše:
ja som pruziny menil + hustejsi olej som dal ale nespravilo to to co som ocakaval takze si myslim ze 10mm podlozka a hustejsi olej spravi to iste co pruziny.
jedina vyhoda vymeny je ked menis za progresivne ale otazne je ci ti to za tych 100-120 eur stoji. ja bych ti radil skusit tu podlozku a potom skusit nekoho kto ma aj pruziny a porovnat si to.

a co jsi od toho čekal?
Podložka neudělá nic jinýho než zvýšení předpětí pružiny, to s tuhostí nemá nic společnýho...
Navíc střílet tloušťky od oka není zrovna nejlepší, nebo to máš vyzkoušené? Na nový model je pro 85kg jezdce ideální 5mm podložka a napínáky na maximum. U starýho modelu předepínáky nejsou, takže to musíš udělat empiricky..
Jakej hustější olej jsi tam dal?

bolo to na stranke http://www.svrider.cz napisane asi 5 rokov ze ideal je 10 mm podlozka + hustejsi olej. nevim ci si to skusal ty ale asi ne ked teraz tomu odporujes. ale vlastne ani neodporujes.
ked tam das tu podlozku tak ta pruzina sa asi nebude chovat tak isto jak ked tam neni= pritvrdis si tou podlozkou pruzinu. samozrejme ze sa ti tym skrati doraz. kazdopadne vymena tych pruzin podla mna za tie prachy nestoji.

_________________
SV 650S 2000. Akrapovic koncovka. 15/47 prevod, Dunlop D208. Photos and videos: http://www.victim.sk


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nastaveni tlumičů...
Nový příspěvekNapsal: ned 25. kvě 2008 23:05:02 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
Tak ta pružina se bude chovat úplně stejně, protože podložkou nezměníš ani její tuhost, ani její vinutí.
Já jsem to dělal a nastavil optimálně pro váhu 85kg a to SVrider pokud si dobře pomatuju nikde nepsal, pro jakou váhu je 10mm podložka.. jestli pro jezdce 70kg nebo 120kg a to je sakra rozdíl..
A výměna těch pružin, pokud chceš opravdu jezdit ostřeji za to stojí...
Jezdil jsem s podložkou a teď se sportovníma pružinama... rozdíl velikej..

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nastaveni tlumičů...
Nový příspěvekNapsal: ned 25. kvě 2008 23:07:09 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
Tak ja myslim ze ideal je si to zmerit a udelat na svou vahu, tak jak me to popi popisoval v predchozim prispevku... pak nemusis polemizovat jestli je ideal 5 nebo 10 mm, navic stranky svrider.cz byly pouze o starsich modelech SV, je mozny sou vidlice a starsiho a novejsich modelu lehce odlisne....

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nastaveni tlumičů...
Nový příspěvekNapsal: pon 26. kvě 2008 8:23:21 
Offline
záklaďák

Registrován: čtv 01. kvě 2008 13:30:28
Příspěvky: 57
popiSV píše:
Tak ta pružina se bude chovat úplně stejně, protože podložkou nezměníš ani její tuhost, ani její vinutí.
Já jsem to dělal a nastavil optimálně pro váhu 85kg a to SVrider pokud si dobře pomatuju nikde nepsal, pro jakou váhu je 10mm podložka.. jestli pro jezdce 70kg nebo 120kg a to je sakra rozdíl..
A výměna těch pružin, pokud chceš opravdu jezdit ostřeji za to stojí...
Jezdil jsem s podložkou a teď se sportovníma pružinama... rozdíl velikej..

no nevim. ja som si vzdycky myslel ze ked je pruzina uz stlacena ze treba vacsiu silu na to aby som ju stlacil este viac. ale ty si asi vymyslel perpetum mobile.

_________________
SV 650S 2000. Akrapovic koncovka. 15/47 prevod, Dunlop D208. Photos and videos: http://www.victim.sk


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nastaveni tlumičů...
Nový příspěvekNapsal: pon 26. kvě 2008 12:50:59 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
theruck_ no evidentně v tom teda nemáš moc jasno.
Perpetum mobile je naprosto něco jiného...
Pružina pokud je stlačená, tak na další stlačení opravdu potřebuješ větší sílu, to jasně vyplívá za vztahu F=k*x [N]
jenže to platí pro pružinu která je staticky určitá! a to ta ve vidlici opravdu není a to do té doby, dokud ti kluzák po trubce nevyjede na doraz, tím pádem už potom nemá žádný stupeň volnosti a když ji předepneš tak potom na její stlačení budeš potřebovat větší sílu.
Jenže podložkou ji nepředepneš, pouze ji posuneš v trubce a tím pádem vysuneš kluzák právě o hodnotu velikosti podložky.
Jak už jsem tu zmiňoval, je třeba ponechat velikosto odskoku kluzáku alspoň 30mm...

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nastaveni tlumičů...
Nový příspěvekNapsal: pon 26. kvě 2008 12:56:11 
Offline
záklaďák

Registrován: čtv 01. kvě 2008 13:30:28
Příspěvky: 57
nechapem
ved ked tam dam podlozku tak tu pruzinu predlzim=urobim ju na tej istej vzdalenosti tvrdsiu. hovorime o tej istej podlozke?

_________________
SV 650S 2000. Akrapovic koncovka. 15/47 prevod, Dunlop D208. Photos and videos: http://www.victim.sk


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nastaveni tlumičů...
Nový příspěvekNapsal: pon 26. kvě 2008 12:57:30 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
theruck píše:
nechapem
ved ked tam dam podlozku tak tu pruzinu predlzim=urobim ju na tej istej vzdalenosti tvrdsiu. hovorime o tej istej podlozke?

tak mi pověz, co udělá pružina a co udělá kluzák, když tam dáš podložku.?

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nastaveni tlumičů...
Nový příspěvekNapsal: pon 26. kvě 2008 13:58:39 
Offline
záklaďák

Registrován: čtv 01. kvě 2008 13:30:28
Příspěvky: 57
pruzina sa pri stlaceni bude spravat ako tvrdsia a klzak spravi to iste ako ked tam das tvrdsie pruziny akurat to spravi o tu podlozku skor?

_________________
SV 650S 2000. Akrapovic koncovka. 15/47 prevod, Dunlop D208. Photos and videos: http://www.victim.sk


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nastaveni tlumičů...
Nový příspěvekNapsal: pon 26. kvě 2008 14:12:19 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
theruck píše:
pruzina sa pri stlaceni bude spravat ako tvrdsia a klzak spravi to iste ako ked tam das tvrdsie pruziny akurat to spravi o tu podlozku skor?

no tak to právě ne
Pokud dáš podložku, tuhost pružiny bude stejná, pružina se posune o velikost podložky dolů ke kluzáku a kluzák o hodnotu podložky vytlačí po trubce dolů a tím se ti zmenší velikost odskoku.
Sportovní pružiny ti udělají něco jiného, protože mají vyšší tuhost...

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nastaveni tlumičů...
Nový příspěvekNapsal: pon 26. kvě 2008 16:05:51 
Offline
záklaďák

Registrován: čtv 01. kvě 2008 13:30:28
Příspěvky: 57
ale ved ta pruzina zacne pruzit az vtedy ked je klzak uplne dole ne?
Obrázek

_________________
SV 650S 2000. Akrapovic koncovka. 15/47 prevod, Dunlop D208. Photos and videos: http://www.victim.sk


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nastaveni tlumičů...
Nový příspěvekNapsal: pon 26. kvě 2008 16:11:03 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
ta pružina pruží pořád, už když ji tam dáš a kluzák je maximálně vyjetý, tak už tehdy je pružina předepnutá, ale musíš vycházet zvýchozí polohy když stojí na kolech...

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 161 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz